Skip links

Magazine

Magazine Creativeday

De klantvraag:

Een project met als doel het maken van een eigen magazine met als thema “wie ben ik in vormgeving”. Hiervoor dienden een aantal kernwaarden als basis: eigenwijs en gestructureerd.

Specifieke Rol

Conceptontwikkeling

Graphic Design

De ideeën en de oplossing

Allereerst is er nagedacht over het formaat van het magazine. Aangezien een van de kernwaarden “eigenwijs” is, is gekozen voor een vierkant formaat. Dit formaat is niet alledaags en geeft een unieke draai aan het ontwerp. Voor de basiskleur is gekozen voor blauw, omdat deze kleur rust, vertrouwen, structuur en degelijkheid uitstraalt. De uitwerking van het magazine volgt een typografische stijl die de lay-out bepaalt, met de foto’s als aanvulling. Binnen het ontwerp spelen grote typografische elementen een prominente rol. Dit geeft een onderscheidend aspect ten opzichte van andere ontwerpers. Dankzij de gestructureerde lay-out ontstaat er een evenwichtige verhouding tussen beeld en tekst.

This website uses cookies to improve your web experience.
See your Privacy Settings to learn more.