
De klantvraag:
Ontwerp een checkout process waarbij de gebruiker wordt ondersteund en aangemoedigd om het proces te doorlopen en af te ronden.
De Uitdagingen
- Maak het proces dusdanig gebruikersvriendelijk dat het niet langer als vervelend wordt ervaren
- Ontzorg de gebruiker, zodat zij geen vragen hebben zoals: 'Heb ik alle gegevens wel correct ingevoerd?' 'Hoe kan ik betalen?' 'Komt mijn bestelling wel op tijd?
- Begeleid de gebruiker stap voor stap door het proces met duidelijke voortgangsindicatoren
- Ontwerp duidelijke en overzichtelijke formulieren en invoervelden
Specifieke Rol
Interaction Design
User Experience
User Interface Design
De ideeën en de oplossing
Een duidelijk stappenplan aanbieden aan de gebruiker zorgt ervoor dat er overzicht komt in het checkout process. Alle informatie die nodig is voor de checkout is opgesplitst in categorieën.
Het stappenplan staat bovenaan de pagina, zo kan de gebruiker goed zien wat zijn huidige stap is en welke hij nog moet doorlopen. Belangrijk hierbij was dat de producten die de gebruiker wil bestellen altijd in beeld zijn. Dit zorgt voor een veilig gevoel en de gebruiker is in staat altijd zijn bestelling te controleren.